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Product details

Content
Robert Schumann
Introduction & Allegro appassionato
Geistervariationen for piano solo
Introduction & Concert-Allegro
Six Etudes in Canonic Form (arr. Debussy)

Artists

Genres
Chamber
Instrumental
Orchestral

Series
Bestsellers

Features
Booklet with liner notes in English, German and French

Format:
CD

Released:
February 2010

Catalogue No.:
ODE 1162-2

EAN/UPC Code:
0761195116227

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Track listing

CD
73:33
1
Introduction and Allegro appassionato (Concertstück in G major for piano and orchestra), Op. 92 (1849)
18:00

Variations on an Original Theme in E-flat major for piano solo, WoO 24 ("Geistervariationen")
17:09
2
Thema: Moderato
2:25

3
Variation I
2:08

4
Variation II: In canon form
2:21

5
Variation III: Poco più mosso
2:41

6
Variation IV
2:42

7
Variation V
4:54


8
Introduction and Concert-Allegro in D minor for piano and orchestra, Op. 134 (1853)
17:08

Six Etudes in Canonic Form, Op. 56 (1845) for pedal piano or organ (arr. for two pianos by Claude Debussy, 1891)
21:17
9
I. Pas trop vite
2:58

10
II. Avec beaucoup d'expression
5:40

11
III. Andantino
3:00

12
IV. Espressivo
3:53

13
V. Pas trop vite
1:52

14
VI. Adagio
3:54



Also recommended...

Awards

Pizzicato 'Supersonic Award'
Télérama magazine 'ffff'

Press review

Ces raretés présentées dans un programme inédit mériteraient d'être plus souvent programmées en concert. (...) La puissance digitale de Barto supporte aisément un accompagnement puissant mais attentionné d'Eschenbach. (...) Un disque original et particulièrement bien réalisé des oeuvres tardives de Robert Schumann.
Stéphane Friédérich, Classica, juin 2010, ****

Absolut überzeugend (...). Nicht der grosse emotionale Überschwang wird zelebriert, sondern das Fragile, das kaum Hörbare, das besonders Subtile. (...) Eschenbach und Barto sind sich bei diesen hochpersönlichen Deutungen offensichtlich ganz einig, was auch die enorm elegische Wiedergabe der Etüden op. 56 (...) zeigt, in der beide Künster wie mit einem Herzen, dessen Schlag gefährlich verlangsamt ist, spielen.
Frank Siebert, Fono Forum, Juli 2010

Eschenbach and Barto (...) make a delightful partnership in (the Six Etudes) that does not merit its current neglect.
Jeremy Nicholas, Gramophone, June 2010

Kappaleiden fantasioiva muotokieli ja aiheiden haaveellinen hyväily avautuu Tzimon Barton ja Christoph Eschenbachin runollisessa käsittelyssä.

Jukka Isopuro, Helsingin Sanomat, 15.5.2010

Tzimon Barto spielt mit erlesenster Verfeinerung des Klanges (...), in unendlich zarten Abtönungen in sehr freier, dabei aber stets musikalischer Abwandlung der Tempi. Eschenbach lässt das NDR-Sinfonieorchester mit einer seelenverwandten Feinfühligkeit begleiten, die ihresgleichen sucht.
Christoph Schlüren, Stereoplay, 20.4.2010

Die schwebend leichten, betont lyrischen und poetisch empfundenden Einleitungsklänge des Opus 92 zeigen den Weg, den Eschenbach und Barto gehen. Überaus nuancenreich, feinsinnig und mit viel Sinn für das "Verrückte" in Schumanns Musik.
Rémy Franck, Pizzicato, April 2010, Supersonic Award

Entre romance sans parole et musique d'elfes (...) ces six Etudes en forme de canon oublient toute rigidité pour ne dessiner que de vaporeux paysages intérieurs.Tzimon Barto et Christoph Eschenbach les peignent en suaves aquarellistes.
Gilles Macassar, Télérama, 6 mars 2010, "ffff"

Die CD ist eine Delikatesse aus Träumerei und Leidenschaft, aus Wiesengrund und Mondschein, ist mit einem Wort: pure Romantik.
Der Spiegel, 22.2.2010

Eine grosse Nachtmusik. (...) Tzimon Barto spielt diesen "Mittelsatz" (Geistervariationen) mit blühendem Legato, vollgriffigem Ausdruck (...). Eschenbachs Interpretation verteilt klug Licht und Schatten, sie lotet jedes Detail aus. Und das NDR Sinfonieorchester (...) wächst unter seiner Anleitung wieder einmal über sich hinaus.
Eleonore Brüning, Frankfurter Allgemeine Zeitung, 20. Februar 2010

Eine der schönsten, gewichtigsten CDs zum gerade erst anklingenden Jubiläumsjahr (200. Geburtstag), das kann man jetzt schon sagen. Denn hier stimmt alles. (...) Tzimon Barto greift mit der gewohnten Mischung aus Pranke, Sensibilität und Eigensinn in die Tasten, Eschenbach dirigiert mit Liebe und rhythmisch straffer Zucht.
Manuel Brug, Die Welt, 17.2.2010

Complete description

Marking the 200th anniversary of Robert Schumann in 2010, this CD contains a unique coupling of the great German Romantic composer's late piano works.

This recording also pays tribute to Christoph Eschenbach who celebrates his own 70th birthday on February 20, 2010. He is featured here both as pianist and as conductor, together with his long-time musical protégé and close friend, pianist Tzimon Barto. Together, they perform a "piano concerto arrangement" of three Schumann works: Eschenbach has coupled the concertante rarities Op. 92 and Op. 134 on the model of a three-movement piano concerto, in which the "Geistervariationen" for piano solo take the function of a slow middle movement. As an encore to this program, Christoph Eschenbach and Tzimon Barto recorded the arrangement for two pianos by Claude Debussy of Six Etudes in Canonic Form, originally written by Schumann for pedal piano (or organ).

In the two Concert Pieces, Christoph Eschenbach conducts the renowned NDR Sinfonieorchester, which he led as Chief Conductor from 1998-2004.

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